Pracownia Językowa dla Szkoły

Pracownia Językowa – skuteczne nauczania przez zaangażowanie!
Użyteczne formy zajęć, ćwiczeń i interakcji stosowane od lat przez lektorów języków obcych, zostały wzbogacone i zaimplementowane przez naszą firmę.

Pracownia Językowa – zaprojektujemy, dostarczymy i przeszkolimy. Praktyczne zajęcia i ćwiczenia cenione w całym kraju.

Nasza Pracownia Językowa może być uzupełniona urządzeniami takimi jak monitory dotykowe, zestawy interaktywne, które dostępne są u nas na sklepie:

https://avintegrator.pl/13-edukacja

Pracownia językowa to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków obcych w liczebnych klasach. Koncentruje uwagę uczniów, zmusza do skupienia i ćwiczeń. Umożliwia swobodny, głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to efekt zachęty dla uczniów – efektowne zajęcia będą szybciej zapamiętane. Z pracownią językową skuteczność przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania. Gwarancja funkcjonalności, jakości i trwałości.

 
0
dostarczone pracownie
0
ilość stanowisk
0
ilość projektów

Dlaczego warto korzystać z pracowni językowej?

Wszyscy doskonale wiemy jak trudno w szkole zorganizować czas by poświęcić go jednemu uczniowi. Ma to głównie zastosowanie w klasach liczebnych. Statystycznie w trakcie takiej lekcji dla każdego ucznia masz tylko 2 minuty. W tym czasie niewiele możesz zrobić. Jest to program większości polskich szkół. Praca Nauczyciela języka obcego opiera się najczęściej na identycznych metodach jak nauka słówek, odtwarzanie nagrań i przeprowadzaniu zajęć w grupach. Powstaje pytanie czy wszyscy jednocześnie rozumieją dany wątek. Czy wszyscy mają identyczną percepcje? Czy to zadanie zostało przeprowadzone w wystarczający sposób?

Brak czasu na indywidualizację podczas nauki języka to jeden z ważniejszych problemów.

Najlepszy rozwiązaniem tego problemu jest Pracownia Językowa, która jest nowoczesną formą nauki języków obcych. Pracownia wzbudza ciekawość, zainteresowanie i zaangażowanie.

Co gwarantuje Pracownia Językowa?

Maksymalne wykorzystanie czasu lekcyjnego

Jednoczesna i indywidualna praca – wszyscy uczniowie mogą jednocześnie głośno powtarzać materiał, nie przeszkadzając innym i nie słysząc kolegów z boku. Przez cała godzinę lekcyjną uczniowie mogą ćwiczyć wymowę równocześnie co daje możliwość maksymalnego wykorzystania czasu lekcyjnego. Jest możliwe dzięki zastosowaniu profesjonalnych słuchawek z mikrofonem, które skutecznie tłumią dźwięki z otoczenia;

Praca w parach i grupach – nauczyciel może przeprowadzać ćwiczenia w parach lub grupach. Uczniowie słyszą się tylko w danej parze zadaniowej, nie słysząc dialogów pozostałych par (drugiej grupy). Rozmowa w parze z kolegą przez 45 minut to w konsekwencji wiele godzin rozmów w obcym języku.

Wyższa skuteczność nauczania

Podsłuch uczniów – nauczyciel ma możliwość podsłuchu rozmów uczniów we wszystkich trybach pracy (pary, grupy). Funkcja podsłuch pozwala monitorować przebieg, postęp i prawidłowość wykonywanych zadań.

Dodatkowym, ważnym atutem tej funkcji jest samokontrola uczniów. Uczeń nie wie kiedy jest podsłuchiwany co wywołuje maksymalną koncentrację i staranne wykonywanie ćwiczeń, w efekcie szybsze przyswajanie wiedzy.

Korekta błędów – nauczyciel ma również możliwość włączenia się do dyskusji i skorygowania błędów gdyż sam monitoring byłby niewystarczający. Jest to konieczna i niezastąpiona funkcja przy tak samodzielnej formie nauki jaka odbywa się w pracowni.

Ciekawsze, pasjonujące zajęcia

Zastosowanie urządzeń – wykorzystanie możliwości urządzeń audiowizualnych w pracowni językowych podwyższa innowacyjność prowadzonych zajęć. Laboratorium współpracuje z radiomagnetofonem, odtwarzaczami CD/DVD, rejestratorami audio, komputerem, tunerem telewizyjnym oraz z tablicą interaktywną. Praca z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu jest ciekawsza i zachęcająca. Uczniowie bardziej się skupiają na lekcji co skutkuje większą uwagą i percepcją wiadomości.

Programy językowe – podnoszą poziom merytoryczny prowadzonych zajęć poprzez zastosowanie zróżnicowanego i fachowego materiału. Odpowiednio dobrane programy podnoszą atrakcyjność zajęć. Stają się one absorbujące i są zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy.

Poprawny trening obcej wymowy

Rejestracja lektorska – nauczyciel ma możliwość nagrania dyskusji danej pary lub grupy uczniów. Może odtworzyć to nagranie uzyskując w ten sposób materiał do prezentacji np. wady wymowy, aby objaśniać zasady korekcji takich błędów.

Sprzęt do rejestracji zależy od typu pracowni- powszechne są nagrywarki CD/DVD ale również zastosowanie znajdują rejestratory audio, dyktafony albo po prostu komputer.

Rejestracja indywidualna – uczeń może nagrać własną wypowiedź lub dialog, pracę w grupie wraz z oryginalną audycją i odsłuchać nagrania np. w domu, celem powtórzenia materiału. Tym sposobem kształci się umiejętności językowe: rozumienie tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu.

W zależności od wyposażenia uczeń może otrzymać do dyspozycji rejestrator audio lub komputer.

Program MSC Navigator – dwuścieżkowy magnetofon cyfrowy do instalacji na komputerze to mnogość użytecznych funkcji do nauki języka: trener wymowy- na dwóch ścieżkach dźwiękowych zapisywany jest oddzielnie dźwięk oryginalny i głos ucznia. Uczeń ma możliwość dźwiękowego porównania swojego głosu do oryginału jak też porównania graficznego dwóch zapisów, co jasno określa przyczynę błędy wymowy.

Podsłuch własny – przy nauce dokładnej wymowy z akcentem niezwykle istotne jest poprawne słyszenie własnego głosu. Funkcja ta nabiera znaczenia podczas pracy w laboratorium- gdzie słuchawki szczelnie zasłaniają uszy lub znacząco zniekształcają własny głos. Aby zapobiec zagłuszaniu własnej mowy stosuje się podsłuch własny, niezbędny do nauki fonetyki.

Ciekawsze, pasjonujące zajęcia

Zastosowanie urządzeń – wykorzystanie możliwości urządzeń audiowizualnych w pracowni językowych podwyższa innowacyjność prowadzonych zajęć. Laboratorium współpracuje z radiomagnetofonem, odtwarzaczami CD/DVD, rejestratorami audio, komputerem, tunerem telewizyjnym oraz z tablicą interaktywną. Praca z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu jest ciekawsza i zachęcająca. Uczniowie bardziej się skupiają na lekcji co skutkuje większą uwagą i percepcją wiadomości.

Programy językowe – podnoszą poziom merytoryczny prowadzonych zajęć poprzez zastosowanie zróżnicowanego i fachowego materiału. Odpowiednio dobrane programy podnoszą atrakcyjność zajęć. Stają się one absorbujące i są zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy.